Utmaning 96 - 2009-04-06

"Du får den lyxigaste dag du kan tänka dig - hur ser den ut? "

Det är fredag morgon, solen väcker mig med sina strålar. Väckarklockan var aldrig påsatt, jag är av någon konstig anledning inte morgontrött. Jag hör hur kaffekokaren puttrar. I köket är det uppdukat för frukost, doften av nybakat bröd har letat sig in i sovrummet. Min flickvän har endast ett nätt litet förkläde på sig, hon häller upp kaffet och ber mig sätta mig ner i min mjuka och sköna fåtölj, samtidigt som hon ger mig dagens tidning. Jag skrattar gott åt serierna som är extra roliga idag, på kultursidorna noterar jag att min bok får högsta betyg och att jag är nu ett ämne för Nobelpris i litteratur.

Förmiddagen flyter på i en alldeles lagom takt, ett par samtal med gratulationer dimper in då jag tydligen fyller 30 år idag. Jag blir påmind av min flickvän att vi ska ut på äventyr idag. Det är så sant som det är sagt säger jag glatt och förbereder mig för avfärd. Utanför dörren står en stor plåtburk, det rostfria stålet glänser, röda blinkande lampor och ett dovt surrande ljud hörs från maskinen. Ur en dörr som var osynlig först stiger ett äldre par ut, det är jag och min fru. Jag känner igen mig själv genom min gångstil som jag alltid fått en viss kritik av från min flickvän. Vi hälsar på oss själva jag och min flickvän, jag visar mig själv hur en tidsmaskin fungerar och min framtida fru och nuvarande flickvän kramar varandra och berättar hemlisar. Den gamle mannen, alltså jag, berättar att vi kommer att ha ett bra liv bara vi svänger höger i korsningen den 21 december 2012. Vi nickar alla fyra och inser att det är dags för den äldre varianten av oss att ge sig av. Ett snyftfritt farväl. Jag och min flickvän fortsätter att fira min födelsedag på en fin restaurang och är lyckligt medvetna om att vi kommer att leva lyckligt resten av våra liv.


Kommentarer
Postat av: marina

en kärleksfull resa i tiden

riktigt lyxigt

2009-04-06 @ 11:47:53
URL: http://exribir.blogspot.com
Postat av: Martin

Just det. Kom ihåg att ta till höger i korsningen.

Du har en härlig fantasi, Moslan. Kul.

2009-04-06 @ 11:48:12
URL: http://martinskriver.blogspot.com/
Postat av: Lisette

Sv: jag hoppas du inte tog illa vid bara ^^,

2009-04-06 @ 19:05:41
URL: http://kornoholic.blogg.se/
Postat av: lena-från skrivpuff

härligt, vilken grej att träffa sig själv och få lite trygga svar..

Ösnakr mig det...

Postat av: Lisette

Det var en underbar text :) Tänkt att kunna hälsa på sig själv i framtiden.. hur underbart men samtidigt tragiskt det skulle varit. Men jag tycker du har fått med mycket bra i denna korta 'berättelsen' :) (Y) Fortsätt så.

2009-04-06 @ 23:40:53
URL: http://kornoholic.blogg.se/
Postat av: stefanie

Ha en bra dag!

Besök gärna min blogg & kommentera om du har lust :D / www.stefhunny.blogg.se

2009-04-07 @ 11:37:40
URL: http://stefhunny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0