Utmaning 168

Min hobby är att starta projekt. För vanligt folk brukar deras mål vara att avsluta de projekt de startat, själv är jag annorlunda. Jag älskar att sitta och tänka om hur projektet ska genomföras, själva planeringen är det som ger mig inre ro. Mitt mål efter jag startat ett projekt är inte att det ska bli genomfört, hur konstigt det än låter. Det är bara så härligt att sitta att  tänka ut storartade planer. Tyvärr blir det inte mycket gjort när man har denna livsfilosofi, men ibland, ibland så tvingar jag mig att avsluta ett utav alla tusen projekt jag har och efter jag gjort det känner jag en euforisk självtillfredställelse. Därför har jag under denna textens skrivande ändrat min uppfattning om vad mitt mål är med ett projekt; de ska slutföras!  Jag älskar min förmåga att inte ha några bestämda livsregler, jag ändrar mig från stund till stund. Det måste vara jobbigt att ständigt stå för vad man sagt, som en del tycks a som livsfilosofi. Tyvärr drabbar detta mig i den politiska debatten då jag en dag kan vara moderat och nästa dag sosse. Det finns både positiva och negativa saker med mina påhitt men jag älskar dem som de vore mina egna tår.

Kommentarer
Postat av: margareta

Blir ju väldigt nyfiken på dina tår!

2009-06-17 @ 16:09:57
Postat av: Elin

Det måste vara så att det finns både positiva och negativa saker med påhitt =) annars hade det nog inte varit påhitt.. Du har skrivit det välbeskrivit!



Kram!

2009-06-17 @ 16:38:24
URL: http://elinelofsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0