Utmaning 178 - Skriv om att vara på uruselt humör.

Leffe vaknade upp, tittade på den gamla klockradion från 70-talet. Klockradion gav ett pip som var det enda sorts pip Leffe vaknade till. Han hade provat mobiltelefonalarm, vanliga väckarklockor men han bara sov. Leffe satte sig upp i sängen och kände hur alla kroppens senor och muskler värkte, magen värkte och huvudet sprängde. Han hade mens. Leffe eller Lena som han nuförtiden kallas var den först man som gjort ett fullständigt könsbyte. Bröst, vagina, äggstockar hela paketet. Leffe upptäckte tidigt under sina barndomsår att något var fel och för ett år sen gjordes operationen. Det var hans första mens, lakanen låg blodiga i sängen och han blev lite chockad när han först såg det. Han ringde sin privata läkare som givit honom sitt visitkort och påpekat att han kunde ringa när som helst för att fråga något.
- Ja det var Bengtsson, svarade läkaren med sprucken röst
- Oj väckte jag dig, det var inte min mening men ni sa att jag kunde ringa när som helst.
- Vem var det? Frågade Bengtsson
- Ja ursäkta det var Lena, eller Leif som jag tidigare hette.
- Jaha är det du som ringer, trevligt, har det uppstått några komplikationer eller är du bara pratsugen.
- Jo det var så att när jag vaknade så blödde jag ur mitt underliv och jag blev lite orolig och tänkte att jag kunde ringa dig.
- Det gjorde du rätt i, jag kan tänka mig att du fått din första menstruation, men för säkerhetsskull kan du komma in till mig på kliniken.
-  Ja just det, det skulle det kunna vara, jag var nämligen på uruselt humör när jag vaknade, sa Lena.
- Ja har du otur blir du en PMS-kärring, skämtade Bengtsson.
Lena förstod skämtet och skrattade. De två hade fått en bra relation efter alla turer med operation och annat.
- Kom in vid 11 snåret, hej så länge!
Samtalet avslutades, Lena slängde på luren för att demonstrera för sig själv att hon minsann var lite sur och grinig. Men i sanningens namn så var det hela överspelat. Hon/han var inte på uruselt humör, men sin första mens det hade han/hon!


Kommentarer
Postat av: Marmoria

Kul idé!

2009-06-27 @ 15:22:37
URL: http://marmoria.blogspot.com/
Postat av: marmoria

Var lugn. Jag blir så gott som aldrig arg och när jag blir det, blir jag kall och högdragen eller så sprutar tårarna. Några stackars barn har jag inte heller.

2009-06-27 @ 15:29:23
URL: http://marmoria.blogspot.com/
Postat av: Moslan

Hehe tur :)

2009-06-27 @ 15:36:41
URL: http://moslan.blogg.se/
Postat av: drumalex

Andra inlägget om pms om än i annan form, måste vara ett helvete. Kul idé som sagt och tur att jag inte är i riskzonen.

2009-06-27 @ 17:01:08
Postat av: Lillemor

Nä, inte snott från en bok (fast det var absolut en komplimang, eller hur?!), snott från mitt alldeles egna lilla liv.

Gillar den här texten skarpt. Fast jag tycker att du skulle kapa inledningen och gå direkt på könsbytet. För lång startsträcka!

2009-06-28 @ 11:01:49
URL: http://puttikraftlosblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0