Utmaning 90 - 2009-03-31

Ett spännande möte:
Det var en kall marsmorgon, kylan kröp sig innanför Lars jacka. Lars som köpt sin jacka till ett förmånligt pris insåg just varför det var förmånligt. Detta var ingen vanlig morgon i mars. Lars skulle göra det han tidigare förkastat och tyckt så illa om. Att han ändrat sin åsikt var inget beslut som var slumpartat. Efter 20 år så är jag värd det här tänkte han för sig själv. Kinderna på Lars rodnade dels på grund av kylan, även själva situationen bidrog med sitt då den inte var helt bekväm för honom. Han tittade på sin digitala klocka som immat igen. Innerst inne visste han att han var i god tid. Klockan 08.30 skulle mötet ske, Lars hade varit där i uppskattningsvis 20 minuter. Tankarna spann runt i huvudet på honom, jag gör inte fel, tänkte han. Lars tittade runt gathörnet. En kall vind gjorde så att hans ögon fylldes med tårar. Han tog fram sin rutiga näsduk och torkade sig runt ögonen.

Lite längre bort gick en vacker kvinna. Hon gick mot Lars, hennes steg var bestämda trots att hon gick i högklackat. Lars iakttog henne medan hans hjärta bultade mer och mer. Jag gör inte fel tänkte han igen. Kvinnan var bara några meter framför honom, Lars sa "Hej det är jag som är Lars ja ööhmm", kvinnan svarade "Nämen hej Lars, här står du och huttrar, kom så går vi". Kvinnan tog armkrok på Lars som lydigt följde med, de gick ett tag tills hon frågade, vart ska vi hålla hus egentligen? Hade du tänkt dig något speciellt ställe? Lars svarade nervöst "Öhmm jo jag har bokat ett hotellrum bara ett kvarter bort", kvinnan nickade. De kom fram till hotellet som hade börjat servera frukost. Lars fick sin nyckel i receptionen och hissen förde dem vidare mot hotellrummet. Hon är väldigt vacker för att vara så billig tänkte Lars för sig själv. Sängen var fint bäddad på klassiskt hotellvis, Lars gick och satte sig vid fotändan av sängen. Jag gör inga sjuka grejer bara så du vet sa den prostituerade kvinnan. Lars log mot henne och sa, "Jag är hyfsat normal, var lugn du"

Kommentarer
Postat av: Martin

Bra idé, ett möte med en prostituerad. Men några saker kunde du kanske skriva bättre. Jag förstod inte riktigt varför Lars ska göra det han tidigare förkastade. "Efter 20 år är jag värd det". Jag frågar mig vad hände för 20 år sedan? Är det 20 år sedan han började längta efter sex med en kvinna? Och han har aldrig haft det? Själva förutsättningen känns lite vag. Och sen blir man naturligtvis nyfiken på hur det gick? Det behöver ju inte bli någon sexnovell. Det här är ju bara början på deras möte. Skulle gärna vilja veta om Lars var nöjd efteråt? Fick han dåligt samvete? Kände hans sig äcklad? Ångrade han sig? Eller kanske var det ett väldigt lyckat sex?

Hoppas jag inte låter gnällig. Du skriver ju bra. Saknade bara en del information i din text.

2009-03-31 @ 12:59:31
URL: http://martinskriver.blogspot.com/
Postat av: Moslan

Kul att du kommenterar, fortsätt gärna med det! Jag håller verkligen med, allting är lite luddigt och oklart :) Ska försöka få mer sammanhang i nästa text. Nu ska jag ta en titt på din blogg ->

2009-03-31 @ 13:23:45
URL: http://moslan.blogg.se/
Postat av: Cissi

JAg håller med Martin, men jag tycker också att det är en intressant idé. Det handlar ju mycket om skuld, skam och moralfrågor. Kanske? Intresserad av att veta mer. Cissi

2009-03-31 @ 16:41:08
URL: http://cissi0224.blogspot.com/
Postat av: lena-från skrivpuff

hmm nyfiken på din ide.

Jag har en liknande ide idag med en man på en dejt. Om dig:lite kort kanske och varför slutade du där?Sen undrar jag vadhan bråttas med? Vi får kanske en fortsättning.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0