"Skriv om att bli portad" Skrivpuff 2010:52

- Släpp in mig din jävla fitta!
- Tror du verkligen att du kommer in när du säger så?
- Va fan, det är rasdiskriminering! Jag ska fan anmäla dig, vad har du för bricknummer?
- Gå bort nu.
Vakten pekade med hela handen mot rådhustorget.
- Ge mig ditt jävla bricknummer, så ska jag anmäla dig för diskriminering din jävla misslyckade polis. För det var väl det du ville bli från början? Hah. Och nu står du här och tror att du är Gud. Jag får stå här ifall jag vill.
- Ifall du hade du varit hälften så full och hälften så odräglig så hade jag inte ens släppt in dig. Gå nu, det är sista gången jag säger till dig!
- Tror du ja är rädd va? Vet du vem jag är?! Du ska dö, din jävla svenne.
- Alla ska vi dö nån gång. Gå nu
Ett par vakter till kom inuti från krogen och ställde sig runt den agressive gästen.
- Är denne man ett problem, Steve?
- Han har lite problem med att förstå att han ska gå härifrån. Han tycker jag borde veta vem han är, tydligen så är han känd. Dessutom tyckte han att jag skulle dö. Lyssna här, jag spelade in det på min diktafon.
- Din jävla hora, ja skiter väl i ifall du spela in mig. Det är rasdiskriminering. Ni har fan inget rätt att göra såhär.
Vakterna bar bort honom med hårda tag då han slog och fäktades.
- Ni ska dö! Rasdiskriminering!
Det var precis som han lärt sig ordet rasdiskriminering i förra veckan och nu kände att han ville flasha med sin ordkunskap. Till slut försvann idioten och vakterna gick tillbaka till krogen.
- Då har vi två mordhot inspelade.
- Hur fan klarar du va så lugn jämt Steve? Jag hade blivit galen på ett sånt pucko.
- Rutin

Kommentarer
Postat av: liselotte

Trist att någon skall behöva uppträda på detta sätt.Verklighetstroget beskrivet.

2010-02-21 @ 10:02:20
Postat av: huvudpersonen

Vilken energisk ögonblicksbild! Jättekul att läsa :-)

2010-02-21 @ 10:03:34
URL: http://skrivkonstigt.wordpress.com
Postat av: Beppan

Tur att man inte jobbar i vaktbranchen! Det borde inte få lov att vara rutin att bli behandlad så, varken på jobbet eller privat.

Du skriver bra!



2010-02-21 @ 14:32:36
URL: http://beppansskriverier.blogspot.com/
Postat av: Gustaf

Slutklämmen är grym och texten fångar bra. Kul läsning!

2010-02-21 @ 15:11:32
URL: http://gustafh.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0