"Utmaning 2010:50 - 19 februari - Initiativ"

 

I en brun hall vaknade jag upp alldeles blodig. Blodet hade torkat och även det var brunt, eller nästan svart. Det kändes som att ligga i en hög med ruttnande löv. Jag reste mig upp och rörde över min egen kropp med sökande rörelser, för att se ifall det var jag som blödde. Värken i bakhuvudet var enorm och jag svimmade nästan. Mitt högra öra fanns inte längre och jag kunde se som i en spegel hur jag såg ut, lemlästad och svart av blod. Det luktade till och med blod, i alla fall inbillade jag mig det. En järnaktig doft blandad med hösten.

När jag hankade mig fram till köket såg jag det jag inte ville tro. Jag har fortfarande än idag svårt att tro att det är sant, att min fru och mina små ögonstenar blev mördade den där hidösa kvällen. Mina två döttrar låg ihopkrupna utefter väggen alldeles söndertrasade, jag böjde mig ner och kramade om dom, jag ville aldrig släppa dom. Det syntes direkt att de var döda. Min fru låg blå och naken under köksbordet och hennes huvud var avskuret. Mitt hjärta rusade och jag grät floder. Jag gråter varje kväll. När jag satt där och hostade, grät och spottade blod bestämde jag mig. Jag skulle hämnas!


Kommentarer
Postat av: Drumelaex

Hudå, anar början på en längre berättelse här. Upplagt för en riktig spänningsroman? Bra beskrivet men blir förbryllad över kasten mellan nu och då. Han bestämde sig att han skulle hämnas så fort han såg dem, men sitter fortfarande än idag och gråter. En gråtande, velig hämnare kanske är ett nytt grepp när jag tänker efter :).

2010-02-19 @ 13:15:52
Postat av: anitha östlund

Hujedamig vilka scener du tar fram i min hjärna.

Jag mådde illa under tiden som jag läste.

2010-02-19 @ 13:18:52
URL: http://novellblggen-razaha.blogspot.com
Postat av: marmoria

Första stycket är mycket bra, det andra verkar underligt lemlästat. Hoppas du tänker skriva en fortsättning!

2010-02-19 @ 14:18:47
URL: http://marmoria.blogspot.com/
Postat av: huvudpersonen

Första stycket är jättebra med mörka och "murriga" beskrivningar. I andra stycket känns det som att du haft en max-antal-ord-gräns och försökt klämma in en mycket längre berättelse i ett kort stycke, vilket tar udden av den suggestiva känsla som du bygger upp i första stycket.



Jag anar att detta är, eller kommer att bli, en del av en betydligt längre berättelse? Jag ser fram emot en fortsättning! :-)

2010-02-20 @ 08:05:35
URL: http://skrivkonstigt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0